Hét administratiekantoor gespecialiseerd in MKB, BV administraties

ZZP’ers

Bent u zzp’er en zoekt u een administratiekantoor dat gespecialiseerd is op het gebied van het verzorgen van de administratie van zzp’ers? Dan is AVESTA Tax & Finance de juiste administratiekantoor voor u en uw bedrijf. Tegen een vast laag tarief ontzorgt AVESTA Tax & Finance B.V. alle zaken rondom uw administratie zoals de administratieve verwerkingen en het indienen van fiscale aangiften. Als zzp’er bent u net als alle andere ondernemers verplicht van de belastingdienst om uw administratie bij te houden. In uw administratie moeten de volgende basisgegevens aanwezig zijn: grootboekadministratie, debiteuren- en crediteurenadministratie, voorraadadministratie, inkoop- en verkoopadministratie en ten slotte loonadministratie (alleen van toepassing als u personeel in dient heeft). Ook moet u als zzp’er facturen opstellen die voldoen aan de eisen van de belastingdienst en moet u per drie maanden een btw aangifte verzorgen en indienen. Zowel papieren als digitale documenten die betrekking hebben tot uw administratie dienen zeven jaar lang bewaard te worden. Dit zijn bijvoorbeeld bankafschriften, bonnetjes en facturen. Als zzp’er kunt u ervoor kiezen om uw administratie zelf te doen. Omdat de gemiddelde zzp’er niet over een uitgebreide administratie beschikt, is in de meeste gevallen een boekhouder niet noodzakelijk. Het voordeel om de administratie zelf als zzp’er te doen, is dat uw meer en beter inzicht krijgt over uw financien van uw onderneming. Tevens kost het u geen enkele cent wanneer u als zzp’er uw administratie zelf regelt. Veel boekhoudprogramma’s bieden hun services gratis aan voor kleine ondernemingen waaronder zzp’ers. Zo kunt u als zzp’er uw administratie bijhouden die inzichtelijk blijft en kunt u ook facturen opstellen die automatisch aan de eisen van de belastingdienst voldoen. Echter kan het een rommeltje worden wanneer u als zzp’er niet over de juiste kennis en vaardigheden beschikt met de verwerkingen van de boekingen en het bewaren van de administratie. Dit verslechterd juist uw inzicht over uw onderneming en de financien. Ook omdat er veel regels zijn bij het bijhouden van een administratie, kan het enorm veel tij en moeite kosten om alle administratieve boekingen correct te verwerken. Indien u als zzp’er niet precies weet hoe een boeking verwerkt moet worden, bestaat er de kans dat er mogelijk problemen kunnen voorkomen die vervolgens tot incorrecte boekingen zorgen en uiteindelijk tot een incorrecte administratie. Bij een controle van de belastingdienst kunt u hierdoor mogelijk hoge boetes opgelegd krijgen. Om als zzp’er dit te voorkomen kunt u kiezen om uw administratie door een administratiekantoor zoals AVESTA Tax & Finance te laten controleren of zelfs te laten doen. AVESTA Tax & Finance beschikt over de juiste boekhoudprogramma’s die uw administratie een stuk makkelijker maken en beter bewaard kunnen worden.